tisdag 14 april 2009

Påsken 2009 avklarad

Ja, då var påsken avklarad och för oss som har varit lediga finns inte något att klaga på (tror jag i alla fall). Fint väder och för er som går i skolan har det ju varit en toppenvecka tänker jag...

För alla som jobbar inom handel tror jag, rätta mig om jag har fel, att just dagligvaruhandeln är vinnare över detaljhandel just under påsken. Och vädret gör ju på gott och ont att de flesta av oss som är lediga måste antingen njuta i det vackra vädret eller rent av putsa fönsterna, haha!

MEN inte att förglömma - vi måste ju även införskaffa solglasögon, nya gardiner, outfit inför påskens alla festligheter och måsten och gå-bort blomman/presenten och mitt i all hast slänga i sig en mjukglass eller kaka :-)

Nåja, nu är ju vardagen ett faktum för de flesta av oss och i vårt fall har dagen rusat fram (jag talar helt plötsligt för oss tre på centrumkontoret). Så nu har jag en chef som studsar som en studsboll full av energi, hrumph!!!

Som sagt, det ska fixas med att bilarna skulle ut ur byggnaden, påskvepan ner och nya tidningar ut och sedan två möten däremellan och lite omsättningsrapportering och hemsida sen - snipp, snapp så var sagan slut!

Och man undrar var dagen/tiden tar vägen, haha! Låter säkert VÄÄÄÄÄLDIGT ansträngande (NOT!!) men tro mig, jag kan inte berätta allt som försigår på vårt lilla kontor här på bloggen - vi måste ju hålla på lite hemligheter!

Nu raka vägen mot helgen och innan dess en massa jobb och en after work på fredag, eller vi träffas på Familia?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar