onsdag 25 november 2009

Säkerhet - en trygghet!!!


Det talas mycket om väder och vind. Eller generösa öppetider, serviceinriktad personal eller butiksutbudet. Det många glömmer är tryggheten av att kunna röra sig i ett köpcentrum med 50 talet butiker och nästan 2,5 miljoner besökare...

Utrymmningsplaner, brandskydd, krishanteringsplaner,SBA utbildningar, hjärt- lungräddning...listan kan göras lång. Allt handlar om säkerhet! Säkerheten för alla som rör sig på Familia. Allt från hyresgäster och deras personal till alla våra besökare.

Detta är ju något som vi ständigt jobbar med. jag vågar nästan påstå att hela vårt dagliga arbete handlar om att kunna erbjuda en behaglig och trygg miljö.

Det har nu gått några dagar sen den senaste utrymmningsövningen. Som vanligt, för det vågar man väl skriva Tvi ! Tvi!, så gick det som smort :-)

För mig som har Familia som arbetsplats så känns det i alla fall oerhört tryggt. Jag vet att jag kan åka till mitt jobb varje dag med en behaglig känsla i magen. Skulle något hända - ja då har vi världens bästa utrymmare !!!


Btw..mitt smeknamn hann före mig :-) Men jag kan utlova många tankar kring handel, service, säkerhet, väder och allt annat som fyller våra dagar här på Familia..lär garanterat även hinna med att kommentera lite idrott...Rögle-Skellefteå imorgon..ses vi där? /Mollgan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar