torsdag 6 november 2008

Gustav Adolfsdagen

Och Gustav II Adolf stupar i slaget vid Lützen under trettioåriga kriget - för 376 år sedan....
En del ser det som en anledning att köpa en Gustav Adof Bakelse och jag säger som jag alltid har sagt - det finns alltiden en ursäkt, skratt!
Tro nu inte att jag är en levande historiebok men vi har säkerhetsutbildning för all butikspersonal och jag var inom bageriet och hämtade frukostbullar och DÅ såg jag mängder av bakelser. Var tvungen att fråga vad som firades... Inte så vanligt med så många bakelser så tidigt på morgonen även om man besöker ett konditori...
Nåväl - nu är vårt centrumkontor fullt med morgonpigg butikspersonal vilket är härligt att se! Vi brukar ju inte träffas så tidigt på mornarna då de flesta börjar lite senare på dagen och i gengäld arbetar längre på kvällarna än vi.

Jag tycker de ska komma in lite senare för sällan har jag fått höra så många kommentarer: - ohhh, vad du ser trött ut!! Hum, tror det är bra att jag får "morna" mig innan de ser mig hädanefter.
Nä - nu ringde nästa väckarklocka, skratt, chiiiiifen.
Psst! Se nu till att köpa någon god fika - det finns massor av anledningar... Och är det inte Gustav Adolfs dagen ni vill fira kan ni ju alltid fika för att det idag är 33 år sedan man på en konstskola i London hörde The Sex Pistols spela för första gången, men det är nog historiens kortaste spelning, redan efter tio minuter drar skolans rektor ut kontakten.
I vilket fall som helst så är det flaggdag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar