tisdag 2 mars 2010

Det som döljs i snö, kommer ofta fram i tö

Som jag skrev tidigare idag - är det vårkänslor i luften och bilradion! Mitt sidoseende ställer till det lite för mig just nu... Solen strålar och det blänker lite i den snön som är kvar på taken. Skum känsla när det töat bort så fort.

Men som en god vän sa till mig för något år sedan när jag ojade mig över (den obefintliga) viktminskningen:

- ja, Marika, det är oftast där man har mest (tror hon menade fett) som det tar sist... det är som en snödriva, liksom...

Ja, vad säger man? Hon är fortfarande min vän och en sak är säkert - hon talade ju inte strunt!

Nä, nu är det dags att återvända till inmatning av fakturor - ville bara ta en liten paus för siffrorna spelade pjett (huuuuur stavas detta då???) i huvudet på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar