onsdag 31 december 2008

Ett sista inlägg innan det nya året

...tja, det var ju ett tag sedan jag ritade ner lite här på bloggen. Jag tog lite "jullov" men nu är man med i matchen igen. Det blev julklappsinköp den 23.e december eftersom jag lever efter devisen att jag "arbetar bäst under press"... Jodå, alla klappar blev inköpta - slutet gott allting gott!

Men det som var lite märkligt var att inte vara ute på Familia och kolla av stämningen under självaste julafton och se alla som verkligen gjorde sista rycket i butikerna. Det brukar vara bra med folk och det var det ju i år också.

Sen får vi se vad som stämmer... Har HUI (Handelns Utredningsinstitut) rätt som spår om en ökning av julhandeln eller.... Tja, vi får väl avvakta och se!

Till skillnad från alla besökare som har shoppat loss hos oss i mellandagarna har jag tagit det lugnt och späkt mig med godis, god mat och dryck! Det har varit väldigt skönt och jag förlitar mig på mina kollegor fullt ut, haha! Sen kan man ju undra varför det helt plötslig är ok att formligen vräka i sig godis, hummm?

Men men... Nya tag 2009 (jag uttalar aldrig några nyårslöfte för det känns dubbelt så jobbigt när/om jag inte lyckas hålla dessa löfte). Varför utsätta sig för misslyckande? Nix pix det är bara att tänka positivt och ta tag i alla måsten ändå för att behålla hälsan skratt...

Men det finns ju en sed som säger att äter man en bit äpple på nyår så har man större "chans" att hålla sig frisk på det nya året - så äpplet är inköpt! En tugga var och resten till fåglarna!

Nu ska jag ut och lufta mig och den lilla fyrbenta (hunden) sen är det till att göra sista dagen av året till ett härligt avslut. Och jag ser verkligen fram emot 2009 alla svarta rubriker till trots!

Så till er alla... kunder, butikspersonal, butiksägare, väktare, städare... ja, alla tillönskas ett Gott Nytt År!

PS. Familia har öppet idag kl 10-14 så du hinner ;)

Men imorgon tar vi det lugnt och skönt - då får alla som har arbetat medans jag själv har legat på divanen med mina rosa morgontofflor med tofsar och späkt mig med punchpraliner, haha, (Det här sista var en metarfor)en välförtjänt vilodag!

Och absolut sist en liten nyårshälsning - från årets storsäljande grupp: ABBA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar