måndag 15 december 2008

Inte många dagar kvar

på denna veckan kom jag just på... Sen är det lite arbete för min del de dagar när vi får besök av Agnes, Darin, Stenmarck, Kevin och några andra Idoler. MEN därefter är det skön julledighet för oss på kontoret. Ialla fall för egen räkning.

Poh, tiden hinner genast ikapp en. Mycket ska fixas innan man går iväg på ledighet. Det är ju snart nytt år och ekonomiavdelningen får liksom vår butikspersonal jobba oavsett om det är ledighet som gäller för oss andra. Så nu gäller det att jag är på hugget och gör så gott jag kan för att inte lämpa över allt i sista stund.

Vad ska vidarefaktureras, vilka kostnader/fakturor väntar vi på och sist men inte minst hur ser det ut med redovisningen av inlösta presentkort? Poh, det där sista är ett tungt ok som vilar på mina axlar. Och om "min ekonomia" läser detta kommer det nog grå konstiga tecken i små pratbubblor precis som i serietidningarna... För man kan inte beskylla mig för att vara up-to-date.

Sen är det insortering, kravallstaket inför kommande uppträde, annonser som ska in i tidningen och en trevlig presentation inför vår lilla sammankomst med butikscheferna. Men luuuugn - det är ju fyra arbetsdagar kvar, skratt! Det hinns med för det måste hinnas med. Och vill man så kan man har jag alltid sagt - eller åtmindstonde försökt göra ett mantra av, hehe!

Övrig notering idag var att Esprit börjat sälja barnkläder på Familia... Att presentkorten säljer som bara den och att någon roat sig med att stjäla vattenlåset inne på en av herrarnas toaletter i helgen (skumt)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar