tisdag 23 februari 2010

Sportlovstisdag...

Jag och driftis har lite "tråkigt" idag... Kan det bero på att BigBoss har sportlovsledigt och inte är här och studsar runt, spelar musik alldeles för högt eller vad beror det på?

Hmm, det kan inte heller bero på att vi har för lite ljus... För med all den snö vi har runt omkring oss är det inte ljus vi saknar. För vi har ju förmånen att se dagsljus från vårt centrumkontor!

Ahhh, semester eller kan det vara det att man känner att lönen snart tickar in på våra konto och att vi känner att det inte går fort nog? Ja, spekulera kan vi alltid och det är ju inte så att vi är sysslolösa men en dag som denna är vårt största bekymmer att vi har oändligt med snö på vårt tak och männen som är här ute och kör snöslungor är så positiva att man nästan blir häpen...

I morse sa jag till en av "gubbarna" : -oh så otacksamt arbete ni har!
Då svarade den michelinklädda mannen : - näe, vi e så tacksamma att vi har jobb!

Kom just att tänka på det när det kändes lite segt! Vad piper jag för?

Nix - nu ska jag höja tempot! På med musiken, städa kontoret och scanna fakturor och förbereda inför morgondagens möte... BigBoss är ju tillbaka då - så why not - man kan ju alltid överraska honom med att visa hur fiiiint kontoret kan vara eller ska jag skriva köket ska vara när man har köksvecka - den du!!!

Haha, näe, nu känner jag energin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar